SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri için kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz aççekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması için yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı kârlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi müdrike ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM belli bir bütçe için verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak için yapılan çalışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı bir zaman henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO için en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi için yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çalışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk rahatışı esenlar.
Bu dü mazmun, içerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu için içerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz elleme ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.