Logo nedir? Kelime manaı olarak gerçek huzurlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının haricinde, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan isim veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. öbür taraftan logo tasavvur çallıkışmasını yapacak isim veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çallıkışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin daha çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde hareket gösteren maslahatletmelerin alelumum logoları kesimü temsil paha. Ama ansızın bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan elhak marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çallıkışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, amelî anlaşılır, biçimırlanması amelî, muhtemel evetğunca az adetda renkten oluşmalıdır. Her çdenktaş baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya mehabetli beis verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin hapishaneğine uygun olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısilsile ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin de akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgelik çok önemlidir.